marți, 19 martie 2013

Cu altfel de faina...

Mai de regim sau pur si simplu pentru variatii de gust. Nu incercati asa ceva acasa decat daca va place gustul ceva mai amarui al unei faini integrale... sau de secara cum am folosit eu. Spun asta pentru ca rezultatele sunt un pic ciudatele. Ai mei, de exemplu, au gustat si s-au strambat. Eu in schimb nu sunt fan paine alba! Si atunci am riscat sa fac retetele astea si m-am bucurat singura de ceea ce a iesit. Si anume:

Paine cu faina de secara

Am pus intr-un castron 20 de grame drojdie proaspata, o lingurita zahar, o lingura faina si 100 ml apa calduta si am asteptat 10 minute. (Am mai facut eu o reteta de paine in care am pus o lingurita de miere in loc de zahar. Din pacate mierea favorizeaza colicii la bebei, asa ca nu am luat-o in calcul) Apoi intr-un vas mai mare am cernut 400 grame de faina de secara, am pus amestecul de drojdie in mijloc, iar pe margine niste musli si o lingurita de sare. In loc de musli se pot pune, fireste, si altele: seminte, chimen... de ce nu stafide... ce va pofteste inima.


Am amestecat si framantat totul si am lasat la dospit cam jumatate de ora pana la dublarea volumului. Apoi iar am framantat, am format o bila :) ... si am mai lasat in tava la dospit inca vreun sfert de ora. Am mai presarat o mana de musli si am bagat-o in cuptorul preincalzit pentru vreo 40 de minute. Si iata:


Ca sa nu iasa prea amaruie, recomand totusi un amestec faina de secara - faina alba.


Clatite cu iaurt si faina de secara

Astea chiar sunt ciudatele! :) Dar am avut un week-end de ciudatenii si ai mei mai ca ma acuzau ca ii las nemancati.

300 de ml lapte batut + 1 ou + 1 lingura zahar + 1 lingurita rasa de sare. Amestecam, amestecam! Mai adaugam o lingurita rasa bicarbonat stins (cu otet sau zeama de lamaie), jumatate de pahar mediu cu faina de secara si jumatate de pahar cu faina alba si lapte ochiometric... sau, mai bine zis, dupa cum simtiti la mana. Aluatul trebuie sa iasa ca cel al clatitelor clasice, adica de consistenta unei smantane lichide. Si se prajesc la fel, doar ca sunt mai sensibile si trebuie intoarse cu grija.

 
 
Cam asta! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu